U bent hier

Employer branding

Datum: 
21-11-2019
Plaats: 

SBM Gent, Tramstraat 63, 9052 Zwijnaarde

Prijs: 
€300

Employer branding: van organisatie naar aantrekkelijke werkgever in publieke sector en social profit

Organisaties worden geconfronteerd met een sterk veranderend werkgeverschap. De werkloosheid ligt vandaag lager dan het werkaanbod. Het aantal kandidaten voor de invulling van een vacature is gehalveerd in de voorbije 4 jaar.

De “War For Talent” heeft drastische gevolgen voor alle organisaties:  het wordt steeds moeilijker om vacatures in te vullen, de gevraagde profielen kunnen shoppen/kiezen en rekruteringsacties moeten steeds uitgebreider, unieker. Naast een uitdagend takenpakket, correcte arbeidsvoorwaarden en groeimogelijkheden, verwachten sollicitanten ook: een duidelijke visie, een cultuur waarmee ze zich kunnen identificeren, een aangename werksfeer en aandacht voor persoonlijk welzijn.

Dé uitdaging vandaag is het aantrekken én behouden van de juiste werknemers. Verschilmakers die ambassadeurschap opnemen en de waarden van de organisatie uitdragen.

Uw organisatie heeft nog geen employee value proposition (EVP) bepaald waardoor u bij elke rekruteringsactie twijfelt welke sterktes u best naar buiten brengt? Wordt u steeds weer geconfronteerd met medewerkers die na een inloopperiode de organisatie weer verlaten? Vindt u gewoon te weinig werknemers, ondanks diverse acties?

OMSCHRIJVING

In deze 'War for Talent' hebben organisaties het moeilijk om personeel te vinden. Het is echter niet alleen moeilijk om genóeg personeel te vinden maar het is ook de kunst om nieuwe medewerkers te vinden die bij uw organisatie pássen en er dan ook graag blijven.

In deze opleiding exclusief voor de non- en social profit gaat u op zoek naar de unieke én authentieke troeven van uw organisatie om die te kunnen vertalen in een campagne om nieuwe mensen te rekruteren en om een retentiebeleid voor de huidige medewerkers op te zetten.

  • UNIEK: waarom moet die schaarse talentvolle medewerker bij uw organisatie komen werken?
  • AUTHENTIEK: hoe zorgt u ervoor dat de troeven van uw organisatie die de rekruteringscampagne weerspiegelt effectief aanwezig zijn wanneer de nieuwe medewerker zich op de werkvloer begeeft?
Voor wie?: 

Managementteam, personeelsverantwoordelijken, marketingverantwoordelijken, diensthoofden, stafmedewerkers ,...