U bent hier

Waarom een employer branding-strategie in de social profit?

Datum: 
15-02-2019
Plaats: 

Ondernemerscentrum, Leiestraat 22 8500 Kortrijk 

Prijs: 
€120

Wie nog niet actief aan employer branding doet, ontvangt waarschijnlijk weinig sollicitaties, of spendeert een aardig bedrag aan het sourcen van nieuw talent. Met een goeie employer branding strategie keer je de rollen om: in plaats van veel middelen uit te geven aan het aantrekken van potentiële kandidaten, benut je middelen om te bouwen aan je reputatie als werkgever. Een ijzersterke reputatie zal ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep aanspreekt, en zal leiden tot een constante instroom van kwalitatieve sollicitaties.

Hoe wordt een werknemer bedrijfsambassadeur?
Dit is het fenomeen waarbij een werknemer zich opstelt als enthousiaste ambassadeur van het bedrijf(smerk). Wanneer stelt een werknemer zich zo op? En hoe kan de organisatie die houding stimuleren?

Interne communicatie 2.0
Sociale media als Twitter en Facebook bieden werkgevers volop kansen. Maar om die te grjipen, moeten bedrijven hun interne communicatie vernieuwen. HR- en communicatieprofessionals moeten medewerkers opleiden tot ambassadeurs die sociale media optimaal gebruiken èn het goede verhaal te vertellen.
Heeft jouw bedrijf nog een personeelsblad? Wordt intranet nog gevuld door de intranetredactie? Met andere woorden: wordt er voornamelijk van boven naar beneden gezonden? Of is het personeelsblad vervangen door een intranetomgeving waar medewerkers zelf informatie kunnen uploaden, zijn zij aan het Yammeren geslagen of is er een afgesloten organisatie-pagina op Facebook? Wordt de kennis en informatie gedeeld, ook op initiatief van de medewerkers? In deze opleiding leer je op een moderne manier een employer branding-strategie uit te bouwen. 

Voor wie?: 

Leidinggevenden