U bent hier

Congres HR in de zorg en diensten

Datum: 
06-06-2019
Plaats: 

Congrescentrum De Montil, Moortelstraat, Affligem

Prijs: 
€145

Are you ready for EXP?

Zoals keynote Tom Haak vorig jaar op het congres zei: EXP of employee experience wordt de komende jaren enorm belangrijk.

Van customer experience naar employee experience
U heeft ongetwijfeld in uw organisatie de klant al centraal gesteld. Een klantenreis (customer journey) uittekenen, patiënt- of bewonersgericht werken, gebruikersraden, klantentevredenheid meten, patiëntenparticipatie, … zijn geen onbekende begrippen meer in de zorg- en welzijnssector.

We kunnen deze focus op customer experience ook toepassen op onze medewerkers. Immers, zij maken ook een reis doorheen uw organisatie. Dit kan kort of lang zijn, goed of minder goed. Door op verschillende punten in te spelen, kan u een echte employee experience creëren.

Waarom een employee experience uitbouwen?
Wanneer u hieraan aandacht besteedt, zijn er talrijke voordelen. Het geeft een stevige basis voor employer branding (u weet wel: the war for talent). Uw medewerkerstevredenheid stijgt en gelukkige medewerkers betekenen ook gelukkige klanten. Het heeft een invloed op absenteïsme: gewaardeerde en gelukkige medewerkers worden minder snel ziek. Als organisatie heeft u zicht op de opleidings- en ontwikkelbehoeften van uw medewerkers, zo kan u een persoonsgericht en efficiënt vormingsbeleid uitbouwen. Het analyseren van de employee experience in uw organisatie kan pijnpunten bloot leggen, inefficiënte processen identificeren, …

De kunst is om er samen met de medewerkers aan te werken. Luister naar wat zij belangrijk vinden en ondervonden hebben tijdens hun reis doorheen uw organisatie. Zo kan het voor iedereen een echte ontdekkingsreis worden!

Voor wie?: 

Leidinggevenden, Hoofdverpleegkundigen, Stafmedewerkers