U bent hier

Boekenclub 'Wat als werken toch niet leuk was?' (VOLZET)

Datum: 
08-01-2019
Plaats: 

koffiebar potvolkoffie, Stationsstraat 30, 9160 Lokeren (2 minuten stappen vanaf station Lokeren)

Prijs: 
€0

Terug van weggeweest en aan jou gepresenteerd: de HRwijs-boekenclub! In een kleine groep van 10 personen nemen we op een smakelijke locatie relevante vakliteratuur door. We halen stellingen uit het boek, lezen passages voor, gaan in debat, wisselen onze ervaringen uit en stellen vragen aan de auteur of een expert. Op 8 en 17 januari 2019 bespreken we het boek ‘Wat als werken toch niet leuk was? De paradox van de positieve psychologie in HR’. Auteur Nicolas Desmet zit mee aan de koffie! 
 

  • dinsdag 8 januari, 15.30u - 18u, koffiebar potvolkoffie, Stationsstraat 30, 9160 Lokeren (2 minuten stappen vanaf station Lokeren)
  • donderdag 17 januari, 15.30u - 18u, koffiebar Kornél, Sint-Lambertusstraat 1, 2600 Berchem (13 min stappen vanaf station Antwerpen-Berchem)

Je ontvangt het boek gratis en leest het vooraf.

Inschrijven kan helaas niet meer, maar mocht je geinteresseerd zijn in een volgende boekenclub, geef je naam dan door via marije.plantinga@verso-net.be dan kom je op onze pré-inschrijvingslijst te staan!

 

In 'Wat als werken toch niet leuk was?' gaat Nicolas Desmet in op een dreigende paradox in de wereld van HR. De positieve psychologie heeft zich in HR vertaald naar begrippen en theorieën waarbij werknemers het gevoel krijgen dat werken altijd leuk moet zijn. Het doel van een modern HR-beleid is in essentie medewerkers betrokken, gemotiveerd, geëngageerd en uitgedaagd houden. Dit doen we via competentiemanagement, talentontwikkeling, werkbaar werk, participatie en zelfsturende teams.
Maar de realiteit is anders en dan dreigt er gevaar. Het lukt niet altijd om dit structureel en voor iedereen in te voeren. De auteur geeft daarom aan het eind van het boek een idee van hoe zo’n realistisch HR-beleid, en vooral dan het ontwikkelen en coachen van medewerkers, er kan uitzien. Met dit boek wil de auteur de boodschap brengen dat we meer realisme aan de dag moeten leggen wanneer het gaat om het motiveren en ondersteunen van medewerkers en dat we voldoende kritisch moeten blijven ten opzichte van de stortvloed aan hypes.